Na początku roku głośno było o planach dofinansowania Wyższej Szkoły Komunikacji Społecznej i Medialnej w Toruniu prowadzonej przez ojca Tadeusza Rydzyka. Najpierw placówka starała się o 20 milionów złotych, które rząd Prawa i Sprawiedliwości przesunął z funduszu teatralnego, potem, gdy sprawa trochę ucichła, na konta biznesów redemptorysty wpłynęły kolejne niemałe pieniądze. Tym razem z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska.
Wygląda na to, że to nie koniec dobrej passy ojca Rydzyka. Jego najnowszym projektem jest kampania społeczna Czytaj! - to najlepsza inwestycja, na jaką zawsze Cię stać. Projekt został właśnie dofinansowany kwotą 140 tysięcy złotych z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Sprawa budzi kontrowersje, bo firma, która zrealizuje kampanię należy do przyjaciela ojca Rydzyka, o. Jana Króla. Stoi on na czele spółki Bonum, powiązanej z firmą Geotermia Łódź. Ojciec Król jest także współzałożycielem fundacji Lux Veritatis.
Co ciekawe, kampania reklamowa Czytaj! będzie debiutem spółki Bonum. Do tej pory firma zajmowała się bowiem... cateringiem i sprzedażą artykułów toaletowych.
Gratulujemy pomysłowości. Faktycznie, czytanie to inwestycja, na jaką ojca Rydzyka zawsze stać.