Anna i Robert Lewandowscy od dawna uchodzą za naczelną "power couple" polskiego show biznesu. Piłkarz i jego żona mogą pochwalić się ogromną rozpoznawalnością, regularnie pojawiają się w kampaniach znanych marek i niezmiennie wymieniani są w gronie najbardziej wpływowych rodzimych influencerów. Małżonkowie przez lata dorobili się także pokaźnego, biznesowego imperium. Anna Lewandowska firmuje swoim nazwiskiem m.in. markę kosmetyków czy firmę cateringową, a mąż wcale nie ustępuje jej miejsca na tym polu. Robert Lewandowski jest już właścicielem restauracji w Warszawie i agencji mediowej, chętnie inwestuje w start-upy, a wraz z Anią założył także firmę Levann produkującą zdrowe przekąski i suplementy diety.
Zobacz również: Robert Lewandowski znów ZDEKLASOWAŁ konkurencję w rankingu "Influencer roku". Wieniawa i Wojewódzki mocno w dół. Jak wypadli inni?
Spadek zysku firmy Roberta Lewandowskiego
Być może niewielu wie, że w biznesowym portfolio Lewandowskich znajduje się także agencja marketingowa, Stor9_. Firma powstała w 2017 roku i początkowo obsługiwała kampanie reklamowe z udziałem Ani i Roberta, później zaś rozszerzyła działalność o kolejnych klientów. Choć mogłoby się wydawać, że powiązania agencji z Lewandowskim są gwarantem biznesowego sukcesu, okazuje się, iż w ubiegłym roku firma odnotowała znaczące straty.
Jak poinformowały Wirtualne Media, w ubiegłym roku Stor9_ zanotowała wzrost przychodów o 4,2 proc., do 13,81 mln złotych. Jednocześnie jednak zysk netto agencji spadł ponad trzykrotnie. W 2021 roku zysk firmy wyniósł ponad 503 tysiące 300 złotych, zaś w 2022 roku było to prawie 137 tysięcy 400 złotych. W minionym roku firma zyskała więc o 365 tysięcy 900 złotych mniej w stosunku do roku poprzedniego. Według informacji serwisu zeszłoroczny zysk netto agencji Lewego w całości zasilił kapitał zapasowy spółki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sprawę zdążyła już skomentować przedstawicielka Stor9_, Anna Zielińska - CEO i partner w firmie. W komunikacie cytowanym przez Wirtualne Media kobieta przyznała, że miniony rok był dla spółki pełen wyzwań. Jednocześnie zaznaczyła również, iż firma podjęła działania, które wzmocniły jej pozycję na rynku.
Rok 2022 był dla nas czasem wyzwań, w których mimo wszystko, dostrzegliśmy potencjał dalszego rozwoju. Działania podjęte w roku 2022 wprowadziły nas na ścieżkę wzrostu i wzmocnienia naszej pozycji na rynku, czego potwierdzeniem jest dynamika wzrostu Grupy Stor9, którą obserwujemy już od pierwszych miesięcy 2023 r - przekazała Zielińska w komunikacie opublikowanym przez Wirtualne Media.
Jak przypomniały Wirtualne Media, Robert Lewandowski kontroluje spółkę właścicielsko poprzez firmę RL Investments. Do tej pory agencja, której piłkarz FCB jest właścicielem, współpracowała m.in. z Hubertem Hurkaczem i Małgorzatą Kożuchowską, a także takimi markami jak Sephora, Martini, HBO czy 4F. Na oficjalnej stronie Stor9_, agencja podkreśla, że na jej działania postawiły "największe talenty", a ich zaufanie to dla firmy "ogromne wyróżnienie". W swoich działaniach społka stawia zaś na elastyczność.
Dynamiczny i ciągle zmieniający się świat komunikacji wymaga elastycznego podejścia. To dlatego w Stor9_ łączymy ze sobą obszary kreacji, produkcji, influence marketingu i talent managementu. Pracujemy z najlepszymi i dla najlepszych - czytamy.
Jesienią ubiegłego roku agencja Lewandowskiego rozszerzyła też swoją działalność, otwierając dom produkcyjny 9Production. Jak możemy przeczytać na stronie firmy, stworzyła już ona kilkadziesiąt produkcji zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym dla "największych marek w swoich kategoriach".