"Atakom nienawiści przeciwstawimy piosenki miłości. Od teraz do szczęścia" - to tegoroczne hasło katarskiego koncernu komórkowego Zain, który działa w ośmiu krajach Bliskiego Wschodu i Afryki, mając ponad 45 milionów klientów. Kilka dni temu firma wypuściła do sieci film przeciwstawiający się religijnemu fanatyzmowi, który opublikowano z okazji Ramadanu. Wideo zostało wyświetlone na You Tubie już ponad cztery miliony razy. Obraz przedstawia miejsca zaatakowane przez islamskich terrorystów oraz zwykłych ludzi, potencjalne ofiary zamachów i tych, którzy takie zamachy przeżyli.
Jednym z przykładów jest wypalony budynek centrum handlowego Al Karrada w Bagdadzie. Podczas zeszłorocznego Ramadanu terrorysta-samobójca zdetonował tam ciężarówkę wypełnioną materiałami wybuchowymi, zabijając ponad 300 osób. W wideoklipie pojawia się również odniesienie do zamachu terrorysty z Al Kaidy, który w 2005 roku zabił 27 gości podczas weselnej uroczystości.
