Ewa Grzelakowska-Kostoglu, w sieci znana jako Red Lipstick Monster, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych "vlogerek makijażowych". Jej kanał na YouTubie śledzi ponad 900 tysięcy internautów, a filmy, na których zgłębia tajniki makijażu i testuje różne produkty, mają miliony wyświetleń. Napisała też dwie "bestsellerowe" książki o kosmetykach i malowaniu się, a także wystąpiła na bardzo wyretuszowanej okładce magazynu Joy.
30-letnia youtuberka postanowiła zaistnieć w sieci, ponieważ nie mogła znaleźć pracy w szkole (jest absolwentką pedagogiki), bo, jak mówiła w swoich pierwszych filmikach, pracodawców odstraszały jej kolczyki i tatuaże. W ostatnich latach Ewa coraz częściej wymieniana jest na szczycie rankingów popularności polskich youtuberów, udziela wywiadów i jest zapraszana do telewizji, gdzie opowiada o swojej codziennej pracy. Poza nagrywaniem filmów instruktażowych o makijażu, celebrytka równie chętnie reklamuje kosmetyki i ubrania.
Według najnowszej analizy rynku youtuberów przygotowanej przez Press Service Monitoring Mediów Red Lipstick Monster może pochwalić się największym ekwiwalentem reklamowym, który wynosi 17 milionów złotych. Oznacza to, że gdyby Ewa chciała zapłacić za każde swoje pojawienie się w mediach, kosztowałoby to łącznie 17 milionów złotych.
Dwadzieścia pięć najczęściej wzmiankowanych kanałów poddano badaniu jakościowemu - czytamy w wynikach badań. Wynika z niego, że wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na temat Red Lipstick Monster, kanału prowadzonego przez Ewę Grzelakowską-Kostoglu, wyceniono na prawie 17 milionów (tyle należałoby wydać na informacje wyemitowane w TV, radiu i prasie, bądź artykuły sponsorowane w portalach internetowych, aby uzyskać taki sam poziom ekspozycji kanału na YouTube, co w przypadku opublikowanych materiałów). O połowę mniej, bo na 7,8 milionów złotych wyceniono kanał Łukasza Jakóbiaka 20m2. Dalej byli: ReZigiusz - 6 milionów, Stuu - 5,3 milionów i Krzysztof Gonciarz - 4,9 miliona złotych.
Przypomnijmy, że według ostatniego rankingu agencji marketingowej Tribe Dynamics przynoszącą największe dochody szafiarką na świecie jest Maffashion. Julka miała zarobić dla marek kosmetycznych i odzieżowych… 64,8 miliona dolarów.