Brytyjska sieć Tesco ma obecnie poważny problem wizerunkowy - wszystko to za sprawą reklamy, która pojawiła się na Wyspach na kilka dni przed Wielkanocą. W gazetach umieszczono bowiem ogłoszenie informujące o "dobrych ofertach na piwo i cydr", podsumowując je hasłem "Wielki Piątek właśnie stał się jeszcze większy". Jak można było się domyślić, wielu klientów poczuło się dotkniętych takim pomysłem na promocję sprzedaży alkoholu.
Wiemy, że Wielkanoc jest dla naszych klientów ważnym i wyjątkowym czasem - zapewniają przedstawiciele sieci w specjalnym oświadczeniu. Nie było naszą intencją obrażanie kogokolwiek i przepraszamy, jeżeli ktoś poczuł się dotknięty tą reklamą.
Jak jednak twierdzą komentatorzy BBC, na skruchę może być za późno.
Jestem pewien, że nie było to działanie zamierzone, na pewno nikt nie chciał nikogo obrazić - tłumaczył dr Michael Wakelin z Uniwersytetu w Cambridge na antenie stacji. Ale to po prostu religijny analfabetyzm, ignorancja, jak kto woli. Ludzie wierzący nie przejdą obok tego obojętnie.
Zobaczcie reklamę. W Polsce wywołałaby podobny skandal?