Choć wielu mogłoby się wydawać, że Myszka Miki towarzyszy ludzkości od zarania dziejów, przyjazny gryzoń właśnie świętuje 90. urodziny. Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat firma Disney miała wyjątkowo intensywny udział w dzieciństwie większości ziemskiej populacji, co naturalnie przynosi jej ogromne zyski, ale również zwraca uwagę na coraz to bardziej podejrzane ruchy ogromnej korporacji, próbującej w pełni zapanować nad rynkiem filmowym, po kolei podcinając skrzydła konkurentom. Nawet tak pozytywna ikona masowej wyobraźni jak Miki, jest dokładnie lustrowana przez sceptyków, obawiających się zapanowania monopolu jednej firmy. Podkreślają oni, że przy projektowaniu postaci często stosuje się skróty wizualne, mające dać widzom wskazówki odnośnie charakteru czy intencji płciowej bohatera. To dlatego w filmach animowanych to przeważnie złoczyńcy mają skłonności do tytoniu. Inną, często stosowaną podpowiedzią, są rękawiczki. Noszące je postaci często mają jakieś ukryte plany i udają kogoś kim nie są, jak miało to miejsce w przypadku Hansa z popularnej Krainy Lodu. W panteonie Disneya jest jeszcze kilka postaci nie rozstających się z okryciem dłoni, a jedną z nich jest nie kto inny jak sam Miki.
Nie zważając jednak na teorie spiskowe, Disney zaplanował masę kolaboracji, mających uświetnić okrągły jubileusz swej maskotki. Fani wysokiej mody zostali poinformowani o nietypowych urodzinach za pomocą serii okładek Chaos Magazine, uwieczniających topowe modelki w reinterpretacjach charakterystycznych uszu myszki. W projekcie udział wzięły Gigi i Bella Hadid, Karen Elson, Cara Taylor, Shanelle Williams i Vittoria Cerretti. Muzy światowych projektantów zapozowały przed obiektywem duetu fotografów, Luigi & Iango.
Co sądzicie o tym nietuzinkowym flircie świata mody z Disneyem?