W marcu minie dziewięć lat, odkąd TVN wyemitowała pierwszy odcinek Kuchennych rewolucji. Właśnie wtedy rozpoczęła się owocna współpraca stacji z Magdą Gessler, która od tamtego czasu stała się jedną z najlepiej rozpoznawalnych polskich gwiazd. W grudniu zakończyła się emisja 18. sezonu, a TVN już planuje kolejny.
Swoją drogą to zadziwiające, że po dziewięciu latach istnienia programu, polscy restauratorzy popełniają wciąż te same błędy i dziwią się, dlaczego biznes im nie idzie. Jeśli to przekonanie w polskiej gastronomii przetrwa, Magda będzie miała zajęcie do końca życia.
Program utrzymuje oglądalność na mniej więcej stałym poziomie 2 - 2,5 miliona widzów i świetnie zarabia na reklamach. Dodatkowy zysk generują powtórki starych odcinków w TVN Style i Food Network.
Jak donosi dom mediowy MullenLowe MediaHub, tylko w zeszłym roku Kuchenne rewolucje zarobiły 230 milionów złotych. Dla porównania, drugi w rankingu program kulinarny, Masterchef, zarobił „tylko” 55 milionów.
Drugie miejsce w kategorii najlepiej zarabiających programów również należy do TVN-u. Prowadzony przez Huberta Urbańskiego program Milionerzy osiągnął przychód 192 milionów złotych.
Dobry wynik liderki rankingu jest m. in. wynikiem "primetime’owej" pory powtórek - wyjaśnia z rozmowie z Wirtualnymi Mediami ekspert ds. telewizji w MullenLowe MediaHub, Michał Bakalarczyk. Odświeżony przez TVN format "Milionerzy" stał się w minionym roku sporym hitem. Na jego korzyść zadziałała pora emisji oraz częstotliwość - od poniedziałku do czwartku o godzinie 20:55. Dzięki temu ma oglądalność na wysokim poziomie - wśród wszystkich analizowanych przez nas programów ma największą średnią oglądalność spotu.
Na trzecim miejscy znalazł się program Polsatu Nasz nowy dom prowadzony przez Katarzynę Dowbor. Może poszczycić się zarobkiem w wysokości 125 milionów złotych.