Mimo że przemysł modowy generalnie postrzegany jest jako branża wyjątkowo otwarta na świat i wyznaczająca trendy na przyszłość, nie da się ukryć, że ma jeszcze sporo do przepracowania, jeśli chodzi o kwestie rasowe. Niestety, do dziś modelki z Azji i te o czarnym kolorze skóry stanowią zaledwie skromny ułamek spośród wszystkich dziewczyn pracujących na wybiegu.
Na szczęście coraz więcej marek przyłącza się do walki o zapewnienie na swoich wydarzeniach reprezentacji wszystkich ras. Dom mody Valentino zaskoczył wszystkich podczas ostatniego tygodnia haute couture, zapraszając do współpracy bardzo zróżnicowaną grupę modelek, udowadniając tym samym, że wysokie krawiectwo nie jest już rozrywką dla wyłącznie białych, zamożnych kobiet. Spektakularny pokaz został zamknięty przez Naomi Campbell, od lat walczącą z rasizmem, wykorzystując do tego swój status oryginalnej top modelki.
Współpraca z Pierpaolo Piccioli najwyraźniej przypadła jej do gustu, ponieważ diwa przyjęła kolejną ofertę od Valentino. Tym razem będzie reklamować ich nowy model torebki - VRING. W sesji zdjęciowej autorstwa słynnego duetu Inez & Vinoodh 48-letnia piękność pląsa po nowojorskim metrze, odziana wyłącznie w cekinową pelerynę, dumnie prezentując galanterię skórzaną Valentino.
Trzyma formę?