Finał ligi futbolu amerykańskiego, czyli słynny Super Bowl, jest w Stanach Zjednoczonych największym sportowym wydarzeniem. Szacuje się, że w jest to drugi najważniejszy dzień w roku dla statystycznego Amerykanina (po Święcie Dziękczynienia). Telewizyjna widownia tego wieczora sięga od 80 do 100 milionów (!) osób, nic więc dziwnego, że reklamodawcy biją się o możliwość zamieszczenia swojego spotu w przerwach meczu i kręcą nowe reklamówki specjalnie na tę okazję. 30 sekund czasu antenowego kosztuje wtedy nawet 3 miliony dolarów!
Firmy często zapraszają do swoich reklam gwiazdy - czekanie na prezentację spotów z ich udziałem wygląda niemal jak oczekiwanie na upragnioną premierę filmową. W tym roku do najlepszych zaliczono kampanie Mercedesa z udziałem P. Diddy'ego, napoju Brisk z "animowanym" Eminemem oraz Chryslera, również z udziałem rapera. Sporo emocji wywołał też spot reklamujący sklep internetowy Best Buy, w którym wystąpili razem... Ozzy Osbourne i Justin Bieber.
Naszą uwagę zwróciły również reklamy bez udziału gwiazd: reklamy chrupków Doritos, organizacja PETA zachęcająca do wegetarianizmu czy teaser filmu _**Kung-fu Panda 2**_. Co ciekawe, w niedzielny wieczór ostatecznie nie wyemitowano spotu firmy Jesus hates Obama, która zajmuje się produkcją gadżetów z takim napisem... Możecie go jednak zobaczyć u nas. Mamy też coś dla miłośników psów wszelkich ras -reklamę piwa Bud Light.
Która z reklam jest najciekawsza lub najzabawniejsza? Oceńcie sami: