Dwa giganty sprzedaży muzyki w sieci walczą zaciekle o klientów. Amazon od niedawna stara się przyciągnąć klientów iTunes, który obecnie posiada największy procentowy udział w sprzedaży muzyki w formie cyfrowej. Próbując przekonać do siebie nowych klientów, obniża ceny plików mp3 i albumów do rekordowo niskich kwot.
We wtorek, w dzień premiery płyty Born This Way Lady Gagi, cena albumu została obniżona do... 99 centów, czyli około 2,80 zł. Jak donoszą amerykańskie media, strategia Amazona okazała się sukcesem, bo plik z 14 piosenkami w ciągu pierwszego dnia sprzedaży ściągnięto aż... 300 tysięcy razy. Promocja została powtórzona dzisiaj i trwa nadal.
Jak przewidują specjaliści, w ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży płytę Born This Way może kupić nawet 1,2 miliona osób w samych Stanach Zjednoczonych, co w dzisiejszych czasach jest nie lada sukcesem.
Zastanawiamy się tylko, czy sprzedaż płyty w tak niskiej cenie nie stawia jej sukcesu pod znakiem zapytania. Myślicie, że inni artyści zostaną przez to zmuszeni do sprzedawania swoich płyt o wiele taniej?