Wywiad, jakiego udzieliła Kate Moss w 2009 roku wywołał oburzenie organizacji walczących z anoreksją u nastolatek. Słynąca z krytykowania "grubych" dziewczyn i niewystarczająco chudych modelek brytyjska ikona mody na pytanie, jakie jest jej życiowe motto, odpowiedziała w rozmowie z pismem WWD:
Jest ich wiele. Nic nie smakuje lepiej niż chudość. To jedno z nich.
Kate wielokrotnie była oskarżana o promowanie zbyt szczupłej sylwetki, a tym samym zachęcanie młodych dziewczyn do nadmiernego odchudzania się. Zarzuty promowania anoreksji nie odstraszyły firmy Teen Modelling, która wypuściła całą linię ubrań z mottem Moss. Na koszulkach we wszystkich rozmiarach, nawet dla dzieci i niemowląt, zamieszczono cytat: Nic nie smakuje lepiej niż chudość.
Do Advertising Standards Authority, brytyjskiego urzędu zajmującego się przestrzeganiem standardów w reklamach, wpłynęły skargi rodziców, którzy uznali ubrania z takim hasłem za nieodpowiedzialne i szkodliwe. Koszulki z mottem Kate Moss wyraźnie sugerują, że niedowaga jest pożądana i atrakcyjna. Dodatkowo w internetowym sklepie amerykańskiej marki można także kupić ubranka dla niemowlaków z hasłem... _**Proszę nie karmić modelki**_. Do akcji zakazania sprzedaży na Wyspach produktów Teen Modelling dołączyła się także była modelka Katie Green, która od dwóch lat prowadzi akcję przeciwko promowaniu rozmiaru zero.
W samej tylko Wielkiej Brytanii jest już ponad 1,1 miliona osób z zaburzeniem odżywiania. Na anoreksję i bulimię cierpią coraz młodsze dzieci. Wypowiedz Kate Moss cały czas krąży po internetowych stronach promujących anoreksję - powiedziała Green. _**To przerażające, że nawet niemowlęta są już poddawane presji odchudzania.**_
Advertising Standards Authority zakazało sprzedaży ubranek Teen Modelling w Wielkiej Brytanii. Uznano, że słowa Kate Moss mogą rzeczywiście zachęcać do nieprawidłowego odżywiania dzieci.
Jakie jest Wasze zdanie?