Tuż po zakończeniu emisji pierwszej edycji _**X Factor**_ podano, że program zarobił na reklamach niemal 60 milionów złotych (zobacz: "X Factor" zarobił 58,5 MILIONA!). Automatycznie uplasowało go to w czołówce najbardziej dochodowych polskich show, choć widownia nie biła rekordów. Była zresztą mniejsza z tygodnia na tydzień.
Dom mediowy PanMedia postanowił obliczyć, jak wyglądały średnie przychody reklamowe każdego z wiosennych programów. X Factor był oczywiście niekwestionowanym numerem jeden. Średnie przychody z każdej przerwy reklamowej wyniosły niemal pół miliona złotych, dokładnie 471 tysięcy. Średni koszt, jaki trzeba było zapłacić za wyemitowanie jednej reklamy to 83,9 tysiąca.
TVN to bez wątpienia najdroższa polska telewizja. W pierwszej piątce znalazły się trzy inne produkcje stacji: You Can Dance, Szymon Majewski Show oraz Kuchenne Rewolucje. Na miejscu trzecim pod względem kosztów emisji jednego spotu uplasował się polsatowski Must Be the Music z ceną 38,7 tysiący złotych.
Poniżej pełna lista:
Uśrednione przychody z jednej przerwy reklamowej:
- X Factor - 471 tys. zł
- You Can Dance - 273 tys. zł
- Must be The Music - 260 tys. zł
- Tomasz Lis na Żywo - 202,8 tys. zł
- Sprawa dla Reportera - 202,5 tys. zł
- Bitwa na Głosy - 178 tys. zł
- Szymon Majewski Show - 172 tys. zł
- Szansa na Sukces - 142 tys. zł
- Kuchenne Rewolucje - 131 tys. zł
- Kocham Cię Polsko - 111 tys. zł
Średni koszt emisji spotu 30 sekundowego:
- X Factor - 83,9 tys. zł
- You Can Dance - 60,3 tys. zł
- Must be The Music - 39,7 tys. zł
- Szymon Majewski Show - 35,1 tys. zł
- Kuchenne Rewolucje - 27,7 tys. zł
- Bitwa na Głosy - 25,7 tys. zł
- Jaka to Melodia - 24,4 tys. zł
- Tomasz Lis na Żywo - 23,1 tys. zł
- Sprawa dla Reportera - 22,6 tys. zł
- Kocham Cię Polsko - 20,3 tys. zł