Do kin trafił nowy film Małgorzaty Szumowskiej – Sponsoring. Reżyserka ma w swoim dorobku już kilka mocnych tytułów, które odniosły spory sukces. Tym razem nakręciła historię dziennikarki badającej zjawisko luksusowej prostytucji. W obrazie wystąpiły Juliette Binoche, Joanna Kulig i Krystyna Janda, których profile widać na plakacie Sponsoringu.
Jak słusznie zauważył nasz czytelnik, mamy do czynienia z kolejną "inspiracją". Czarno-białe twarze aktorek z intensywnie czerwonymi ustami bardzo przypominają plakat promujący film Burleska z Christiną Aguilerą i Cher. Identyczne jest nie tylko kolorystyka, ale także tytuły obu filmów, które zrobiono identyczną czcionką.
Dlaczego polscy filmowcy sądzą, że muszą kopiować tak dosłownie zagraniczne pomysły? Nie wiadomo.
Cieszymy się, że Szumowska także mówi "nie dla ACTA", ale może bez przesady ;)