Na początku roku do Rady Etyki Reklamy wpłynęło zażalenie na reklamę perfum Old Spice, w której występuje Isaiah Mustafa. Cykl zabawnych spotów, który zdobył popularność dzięki absurdalnemu dowcipowi, został ocenzurowany z powodu
"dyskryminacji białych mężczyzn". Za nieetyczny uznano m.in. fragment, w którym aktor mówi: Spójrz na swojego mężczyznę i na mnie, jeszcze raz spójrz na niego i na mnie. Szkoda, że nie jest mną. Zobacz: Ta reklama "DYSKRYMINUJE MĘŻCZYZN"! Naprawdę?
Procter & Gamble, firma która wyprodukowała spot, argumentowała, że reklama celowo prowokuje. Takie wyjaśnienia nie wystarczyły Radzie Etyki Reklamy, która kazała ocenzurować filmik tłumacząc, że jego treść "nie mieści się w ramach przyjętych norm etycznych, ponieważ dyskryminuje mężczyzn, w sposób oceny porównując ich wygląd z wyglądem modela".
Sprawa stała się po tych słowach jeszcze bardziej absurdalna niż sama reklama.
Ktoś poszedł w końcu po rozum do głowy. Rada po kolejnym zbadaniu sprawy doszła do wniosku, że reklama Old Spice jednak nie jest obraźliwa... Uznano, że spot nie narusza branżowego kodeksu etycznego. Na zmianę "wyroku" miała przede wszystkim wpływ ankieta przeprowadzona Procter and Gamble, która wykazała, że znaczna części widzów nie czuje się urażona słowami umięśnionego aktora.
Przypomnijmy spot, który zrobił taką karierę. Zazdrościmy Radzie Etyki Reklamy problemów :)