Można się tego było spodziewać. Od dawna dało się słyszeć głosy, że szefostwo TVP nie jest zadowolone z wyników oglądalności formatu The Voice. Program zajmował trzecie miejsce w swoim paśmie i nie zgromadził przed telewizorami zadowalającej widowni.
Co tydzień oglądało go średnio 2,27 miliona widzów. Wpływy z reklam wyniosły natomiast 27 milionów, co nie pokryło kosztów produkcji. Dopiero jego powtórki pozwoliły opłacić wszystkie rachunki związane z powstaniem programu.
Nie przewidujemy drugiej edycji programu - mówi w rozmowie z WirtualnymiMediami Joanna Stempień-Rogalińska, rzeczniczka prasowa TVP. "The Voice of Poland" przyniósł nam więcej szkody niż pożytku. Ten format się nie sprawdził – dodaje gorzko inny pracownik stacji.
Przypomnijmy, że program podczas swojej emisji był targany skandalami dotyczącymi Nergala i jego "satanizmu". W tym czasie trwał publiczny spór oraz proces o podarcie Biblii na jednym z koncertów. Darski ostatecznie został uniewinniony przez sąd. Według informatorów, producenci Bitwy na głosy złożyli szefom TVP2 propozycję, by trzecia edycja show zastąpiła The Voice of Poland już jesienią tego roku.