W jesiennej ramówce weekendowe wieczory są czasem walki o widza między Bitwą na głosy w Dwójce, Mam Talent i Masterchef w TVN oraz Must Be The Music i Got To Dance w Polsacie. Większość z tych programów posiada ogromne budżety, które w dużej części przeznaczone są na gaże dla jurorów i "celebryckich" uczestników. Prym wiedzie w tym oczywiście finansowana z budżetu Telewizja Polska. Zobacz: Gwiazdy "Bitwy na głosy" ZAROBIĄ 2 MILIONY!
Okazuje się jednak, że inwestowanie wielkich kwot w ten format nie przekłada się na oglądalność. Jak donoszą Wirtualne Media, Bitwa na głosy gromadzi najmniejszą weekendową widownię i przegrywa ze wszystkimi konkurentami. Popisy zespołów wokalnych pod wodzą gwiazd ogląda średnio nieco ponad 2,1 miliona widzów. Lider zestawienia, TVN-owski Mam Talent, ma wyniki niemal dwukrotnie lepsze - co tydzień show wybiera średnio 3,9 miliona widzów.
Na drugim miejscu znalazł się polsatowski Must Be The Music, który ogląda 3,3 miliona osób oraz Masterchef z Magdą Gessler z wynikiem o 100 tysięcy gorszym. Lepiej od Bitwy radzi sobie też druga propozycja Polsatu, Got To Dance, ze średnią widownią na poziomie 2,6 miliona.