Nicola Formichetti przez długi czas pracował jako kierownik zespołu zajmującego się wyglądem Lady Gagi. To właśnie on wymyślał jej ekstrawaganckie stroje, którymi budowała swoją popularność.
Projektant szybko wyrobił sobie markę i został zatrudniony przez firmę Thierry Mugler jako dyrektor kreatywny. Teraz twierdzi, że ma spore wątpliwości co do wielu strojów, w których pokazywała się Gaga.
Żałuję wielu jej stylizacji - mówi Nicola. W większości jednak udało się to jakoś zgrać i wyglądała w nich dobrze.
Najwięcej uwagi poświęca sławnej sukience z czerwonego mięsa, którą Gaga miała na sobie podczas MTV Video Music Awards 2010.
Razem wpadliśmy na ten pomysł - wspomina. Początkowo zrobiłem jej mięsne bikini na potrzeby sesji w japońskim "Vogue'u". Później stworzyliśmy wersję na czerwony dywan. Mięso kupiliśmy u rzeźnika w Los Angeles. Pochodziło chyba z Argentyny. To była najwygodniejsza sukienka, jaką miała na sobie!
Efekt niestety wciąż trudno zapomnieć...