Trójka niemieckich studentów wywołała skandal kontrowersyjną reklamą najnowszego modelu mercedesa. W filmie widać auto jadące przez austriacką wieś z początku XX wieku. Maszyna uderza w biegnącego chłopca, którym okazuje się być mały Adolf Hitler.
Mercedes Benz sprzedaje swoje samochody z nowym systemem zapobiegania wypadkom Collision-Prevent-Assist-System - wyjaśnia reżyser reklamy Tobias Haase. Chcieliśmy postawić pytanie, co może się stać, jeśli auta będą mieć duszę i będą mogły wpłynąć na bieg historii. Co by było, gdyby inteligentny system hamowania wymyślono przed laty? Co mogłoby się wydarzyć, gdyby był jeszcze lepszy niż przewidzieliśmy?
Inspiracją do powstania nieoficjalnego spotu jest oficjalne hasło reklamowe, które brzmi: Mercedes: Wykrywa zagrożenia zanim się pojawią. Rzecznik prasowy Mercedesa ogłosił już, że firma nie jest zadowolona z kontrowersyjnego filmu.
Oceńcie sami, czy jest się o co oburzać: