**_
_**
American Apparel słynie z kontrowersyjnych kampanii reklamowych i dyskusyjnych sposobów promocji marki. Dyrektor generalny firmy stwierdził kiedyś, że jego ubrania nosić mogą tylko ludzie szczupli, dlatego nie produkuje większych rozmiarów. Ostatnio w reklamie bielizny wystąpiła 62-letnia Jackie O'Shaughnessy, pojawiły się też bardzo realistyczne manekiny... z włosami łonowymi.
Teraz AA naraził się światowi muzułmańskiemu. Na jednym z nowych plakatów kampanii Made in Bangladesh znalazła się bowiem niejaka Maks, do niedawna wyznawczyni Islamu. Pozuje topless, w dżinsach marki American Apparel. Urodzona w stolicy Bangladeszu 22-latka nie chce podawać swojego nazwiska, zapewnia natomiast, że na planie czuła się świetnie:
Podczas sesji miałam pełen komfort - wyjaśnia w rozmowie z Daily Mail. Uważam, że każdy z nas ma prawo do wyrażania siebie w taki sposób, w jaki chce, niezależnie od tego, skąd pochodzi. Wspieram przesłanie kampanii, bardzo podoba mi się, że docenia religię, kulturę i historię. Wybrałam możliwość bycia kreatywną i wyrażania siebie tak, jak sama pragnę.
Zdjęcie wywołało oczywiście ogromne kontrowersje w świecie muzułmańskim, nie spodobało się również organizacjom walczącym o prawa kobiet. Argumentują one, że to kolejny obraz, który przedstawia kobietę jako przedmiot i sposób na wzrost sprzedaży.
Podoba Wam się?