Pojawienie się czwartego jurora i nowej kategorii w rywalizacji miało odświeżyć X Factor*_a_ i wpłynąć korzystnie na jego oglądalność. Można chyba powiedzieć, że zatrudnienie *Ewy Farnej było dobrym pomysłem - jako jurorka była spontaniczna, naturalna i wiarygodna. Zespoły muzyczne zaś odmieniły nieco formułę programu, chociaż ostatecznie wygrał solista. Zobacz: Artem Furman WYGRAŁ 4 EDYCJĘ "X FACTORA"!
Niestety, okazało się, że wszystkie te zabiegi TVN nie przełożyły się na sukces czwartej edycji show. X Factor nie dość, że nie zanotował wzrostu oglądalności, to jeszcze sporo stracił. Jak donoszą WirtualneMedia, poprzedni sezon oglądały niecałe 3 miliony Polaków. Właśnie zakończoną - już o prawie 800 tysięcy mniej.
Co ciekawe, TVN przegrał nie z The Voice of Poland, ale z Jedynką, która emitowała w tym czasie... Sport, Pogodę i Komisarza Alexa. Sobotnia propozycja Dwójki uplasowała się na trzecim miejscu.
Co ciekawe, czwarta edycja X Factora zarobiła jednak na reklamach więcej, niż trzecia - prawie 35 milionów złotych do niecałych 27 w roku ubiegłym. Wygląda więc na to, że Farna zapracowała na swoje honorarium.