W zeszłym tygodniu do sieci trafił spot kampanii pod hasłem Dość Olewania mający za cel uświadomienie wyborców, że powinni rozliczać polityków ze składanych obietnic. Instytut Spraw Obywatelskich starał się o bezpłatną emisję klipu w rozgłośniach Polskiego Radia, które podobnie jak TVP kilkanaście minut w ciągu doby udostępnia akcjom społecznym. Ostatecznie organizacja otrzymała zdecydowaną odmowę. Powód – spot z udziełem Julii Kamińskiej jest zbut wulgarny...
Powodem decyzji był estetyczny wyraz spotu, w którym użyto wulgaryzujących środków wyrazu, co powodowało jego obsceniczny charakter. Oparcie całego, z definicji informacyjnego przekazu, na sformułowaniu związanym ze sferą załatwiania potrzeb fizjologicznych jest niepotrzebną, obcą Polskiemu Radiu, tabloidyzacją treści – napisała w uzasadnieniu odmowy rzecznik Polskiego Radia.
Naszym zdaniem chęć zwiększenia siły przekazu poprzez kontrowersje związane z używanym słownictwem nie dość tłumaczy wprowadzanie na antenę sformułowań sprzecznych choćby z dobrym wychowaniem – dodał. Zwielokrotnienie negatywnego efektu poprzez częste powtarzanie użytych sformułowań w ramach realizowanej kampanii byłoby sprzeczne ze standardami i celami Polskiego Radia jako nadawcy publicznego.
Przypomnijmy wideo