O sprzedaży TVN-u w branży medialnej mówiło się już od dłuższego czasu. Spekulowano na temat potencjalnych zagranicznych inwestorów, wśród których jeszcze w ubiegłym tygodniu Polityka wymieniała m.in. amerykański Time Warner i Discovery Communications oraz niemiecki Bauer Media Group. Dziś rano poinformowano jednak oficjalnie, iż pakiet kontrolny udziałów w spółce TVN przejęła brytyjska firma Southbank Media Ltd, należąca do amerykańskiego koncernu Scripps Networks Interactive.
Jest to oczywiście transakcja na zawrotną sumę - za około 52,7 proc. akcji Amerykanie zapłacili 584 milionów euro. Podobno gotówką. Co więcej, Scripps Networks Interactive przejmie również dług TVN-u, wynoszący obecnie 840 milionów euro. O transakcji donosi od samego rana TVN24, umieszczając tę informację na swoim "żółtym pasku".
SNI jest właścicielem takich marek jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country i dociera do 190 mln odbiorców miesięcznie.