_
_
Scripps Networks, amerykańska stacja telewizyjna, która kupiła właśnie większościowy pakiet w telewizji TVN, specjalizuje się w programach kulinarnych, podróżniczych i o wystroju wnętrz. Wprawdzie szef rozwoju Joseph NeCastro oraz obecny dyrektor generalny TVN Marcus Tellenbach zapowiadają "ewolucję a nie rewolucję", to jednak zmiany w ramówce są nieuniknione.
Zdaniem specjalistów z branży, na pierwszy ogień pójdą programy kulinarne i wnętrzarskie, bo Amerykanie mogą zastąpić je własnymi formatami. To oznacza, że przyszłość gwiazd stacji takich jak Małgorzata Rozenek czy Magda Gessler rysuje się niepewnie.
Nowy właściciel TVN specjalizuje się w lifestyle'u, i to w pierwszej kolejności kanały tematyczne zostaną zarzucone treściami produkowanymi w innych krajach - ocenia w rozmowie z Super Expressem były prezes TVP Andrzej Urbański. Dodaje, że redakcje programów politycznych także nie powinny czuć się pewnie. Jego zdaniem z czasem może zniknąć całe TVN24.
To jest możliwe. Nowy nabywca nie ma żadnego doświadczenia w kanałach informacyjnych - wyjaśnia Urbański.
Podobnego zdania jest medioznawca prof. Wiesław Godzic.
Do tej pory nowy właściciel TVN nie miał kanałów informacyjnych i nie angażował się w politykę, co jest słuszną strategią. W show biznesie chodzi o to, aby zarówno liberał, jak i konserwatysta nas oglądali - komentuje w tabloidzie. Kanał informacyjny TVN bez wątpienia będzie musiał zmienić swój charakter, zrezygnować z politycznych michałków czy drwin.
Na razie dyrektor programowy stacji Edward Miszczak tonuje nastroje, ale chyba nikogo nie uspokoi tymi słowami:
Jest zbyt wcześnie, by rozmawiać na ten temat - komentuje w tabloidzie. W szczególności że nie jestem upoważniony do zdradzania jakichkolwiek informacji.
_
_
__