Wczoraj cała Polska czekała w napięciu na wyniki wyborów prezydenckich, gdy ogłoszono przedłużenie ciszy wyborczej. Wyborcy musieli czekać dodatkowe półtorej godziny, by dowiedzieć się, kto będzie ich reprezentował przez najbliższe 5 lat. Ostatecznie szala zwycięstwa przechyliła się na korzyść Andrzeja Dudy.
Dodatkowe, nerwowe 90 minut były wyzwaniem dla stacji telewizyjnych, które musiały zmodyfikować swój program. Najlepiej przygotowana była do tego telewizja publiczna. Według badania firmy Nielsen Audience Measurement jeszcze w trakcie ciszy wyborczej aż 3,69 mln widzów oglądało program Wieczór Wyborczy na TVP1. Wyniki obejrzało nieco mniej, bo 3,49 mln osób.
Na drugim miejscu pod względem oglądalności był Polsat. Program Polska Wybiera przyciągnął 1,02 miliona widzów. Trzecie miejsce należy do TVP Info, które było na odbiornikach miliona osób.
Najgorszą, znacznie niższą oglądalność zanotował TVN. Stacja zainteresowała programem Czas decyzji 2015 zaledwie 650 tys. osób.
Być może to dlatego Jarosławowi Kuźniarowi puściły nerwy.
Obywatele 18-29 ustawili Polsce prezydenta. Pokolenie #żalpl - skomentował.