Hugh Hefner postanowił zaryzykować i dokonać bardzo odważnej zmiany w swoim magazynie. Wszystko po to, aby ratować słabnąca pozycję kultowego pisma. Stały spadek sprzedaży Playboya - w 1975 sprzedawano co miesiąc 5,6 miliona egzemplarzy, a obecnie jedynie około 800 tysięcy – spowodował, że postanowiono nie publikować już na jego łamach rozbieranych zdjęć.
Tak zaskakująca decyzja jest dowodem na trudną sytuację magazynu Hugh Hefnera. W Playboyu nadal będą ukazywać się zdjęcia modelek, ale już tylko ubranych. Magazyn zamierza skupić się za to na ambitnych i interesujących tekstach. Taka zmiana jest wynikiem popularności internetowej pornografii, do której każdy ma teraz dostęp. Z analiz rynku przeprowadzonych przez specjalistów wynika, że czytelnicy Playboya niemal nagie kobiety widują też w telewizji. Nie potrzebują zatem kupować pisma.
Rzeczywiście, nie da się nie zauważyć, że telewizje i cały show biznes stają coraz mocniejszą konkurencją dla branży erotycznej. W dzisiejszych czasach gwiazdy porno bywają gustowniej ubrane niż "prawdziwe gwiazdy" z czerwonego dywanu. Zobacz: Gwiazdy porno MAJĄ WIĘCEJ KLASY od celebrytek z Gali Met?! (ZDJĘCIA)