Mimo głosów krytyki, na wybiegach, okładkach magazynów oraz w kampaniach reklamowych nadal występują chorobliwie szczupłe modelki, które naprawdę trudno nazwać kobiecymi. Chociaż coraz częściej mówi się i pisze o negatywnym obrazie kobiecego ciała, jaki promują dziewczyny w pogoni za "idealnym rozmiarem zero", nadal nie wygląda na to, by sytuacja nagle miała się zmienić.
Cień szansy na zmianę zauważyli Brytyjczycy, którzy nie obejrzą najnowszej kampanii marki Gucci, która została zakazana na Wyspach, bo promuje "niezdrową chudość". Organizacja Advertising Standards Authority stwierdziła, że dziewczyna występująca w reklamie jest za chuda a makijaż sprawia, że "wygląda na wykończoną".
Marka Gucci próbowała protestować, twierdząc, że kampania przeznaczona jest dla osób dorosłych, które zdają sobie sprawę z wyglądu dziewczyny. Wyjaśnienia nie były jednak wystarczające i reklama została ostatecznie zakazana.
Myślicie, że to dobra strategia?