Choć David Beckham bierze udział w kampaniach reklamowych bielizny i whisky, gdzie kreowany jest na "twardziela", na Instagramie pokazuje swoją drugą twarz. Najchętniej chwali się urokami bycia ojcem, prezentując osiągnięcia najmłodszego syna czy chwile spędzone na szyciu ubrań dla lalek córki.
Ostatnio sportowiec zaangażował się w kampanię społeczną, która próbuje powtórzyć sukces słynnego ALS Ice Bucket Challenge. Tym razem gwiazdy i celebryci zwracają uwagę na problem weteranów wojennych, którzy z powodu zespołu stresu pourazowego oraz depresji popełniają samobójstwo. Według statystyk codziennie umiera w ten sposób 22 żołnierzy.
David poinformował fanów, że do podjęcia wyzwania zaprosił go były mąż Madonny, Guy Ritchie. Piłkarz zobowiązał się robić po 22 pompki przez 22 kolejne dni. Opublikował pierwszy z serii filmików, który nagrał w samolocie.
Mój cudowny przyjaciel, pan Guy Ritchie, twórca filmowy i wybitny atleta, wytypował mnie do zrobienia 22 pompek codziennie przez 22 dni - napisał na Instagramie. A przy okazji, rzucił mi wyzwanie, abym pierwszą serię zrobił na wysokości 14 kilometrów nad poziomem morza, gdyż wie, że właśnie podróżuję... To nie jest jedna z jego praktyk, w której próbuje dać ci nauczkę i cię pokonać, bo powód jest dobry... 22 ludzi zabija się gdy wracają z frontu... 22 osoby dziennie, czyli prawie jedna co godzinę. Zatem zrobię to, co Guy, wspierając, szanując i doceniając służbę mężczyzn i kobiet, oraz ich poświęcenie... zapalmy światło, aby wspierać i ratować życie...
Na kolejnym nagraniu Beckham postanowił jeszcze bardziej zawalczyć o uwagę fanów. Tym razem zrobił pompki ubrany tylko w majtki, na fortepianie, obok kieliszków z winem. Przez cały czas pianista przygrywał mu Ave Maria. Najwyraźniej niecodzienny pomysł zadziałał, gdyż nagranie obejrzało ponad 9,5 miliona osób - aż o 5,5 więcej niż wcześniejsze nagranie z samolotu.