Jacek Kurski zapowiada ekspansję swojego telewizyjnego imperium, które kilka miesięcy temu dostało solidne dofinansowanie od rządu, opiewające na okrągłe 2 miliardy złotych. Ambitny prezes TVP zamierza stworzyć nowe kanały tematyczne, które mają przyciągnąć widzów przed telewizory. Dotychczas najgłośniejszym "projektem" był kanał TVP Muzyka, ale okazuje się, że jeszcze szybciej zadebiutuje... TVP Kobieta.
Zobacz też: Danuta Holecka i jej "wędrujące brwi" wypytują Jacka Kurskiego o sukces Sylwestra Marzeń (WIDEO)
Dokładnie tak. Stacja, która w każdym programie informacyjnym i publicystycznym stawiała Strajk Kobiet w fatalnym świetle, ma zamiar teraz tworzyć telewizję "dedykowaną kobietom". Jak czytamy na Wirtualnych Mediach, program TVP Kobieta ma mieć charakter lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowy i być kierowany do kobiet niezależnie od wieku, wykształcenia, zamożności oraz stylu życia. W ofercie znajdą się audycje o charakterze familijnym, kulinarne oraz dotyczące zdrowia. Oczywiście TVP Kobieta przyświeca też misja. Jak przekonuje nadawca, jest nią "potrzebą umacniania rodziny, kształtowania postaw prozdrowotnych, integracji społecznej, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu". Kanał zadebiutuje już 8 marca, na Dzień Kobiet.
W dotychczasowym portfolio programów tematyka kobieca obecna była w niektórych programach ogólnotematycznych oraz wyspecjalizowanych. Nie istniał jednak skoncentrowany na tej tematyce publiczny program wyspecjalizowany, który mógłby w zintegrowany sposób realizować potrzeby widowni kobiecej. Programy o profilu lifestyle przeznaczone dla kobiet są oferowane przez niektórych nadawców niepublicznych i dostępne w ramach telewizji płatnej. Żaden taki program nie jest dostępny w telewizji cyfrowej - napisano w Karcie Powinności przedstawionej KRRiT przez Telewizję Polską.
Pojawił się też konkretne wyliczenia. W tym roku nadawca zamierza przeznaczyć na TVP Kobieta 14,75 mln zł. W kolejnych latach ma być to odpowiednio: 17,72 mln zł, 17,76 mln zł i 17,8 mln zł.
Z kolei zapowiadany kanał TVP Muzyka ma mieć premierę w 2022 roku. Zarówno w przyszłym roku, jak i dwóch kolejnych latach nadawca zamierza przeznaczyć na niego po 20 mln zł.
Będziecie oglądać?