Ekipa Friza to bez wątpienia ewenement na polskim Youtube. Paczka parających się publikowaniem filmów o swoim życiu znajomych w zaledwie dwa lata zdołała podbić internet. Obecnie grupa youtuberów nie tylko prowadzi swoje kanały, ale i ma własną markę odzieżową oraz nagrywa masowo odsłuchiwane przez fanów piosenki wraz z teledyskami. Przykładowo wrzucony do sieci dwa miesiące temu pierwszy klip Ekipy ma już 55 (!) milionów wyświetleń.
Ostatnio o Ekipie Friza było głośno za sprawą lukratywnej współpracy z marką Koral. Autorskie lody, które wypuścili 25-letni Karol "Friz" Wiśniewski i jego przyjaciele, zrobiły istną furorę, błyskawicznie znikając ze sklepowych lodówek.
Nic dziwnego, że coraz prężniej działający "ekipowicze" zdecydowali o tym, by wejść na giełdę. W związku z tym akcjonariuszem firmy Ekipa Holding został kontrolowany przez Januarego Ciszewskiego wehikuł inwestycyjny JR Holding. Objął on tym samym 12,3 mln akcji nowej emisji, które stanowią 11,97 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu.
W najnowszym sprawozdaniu JR Holding wartość tego pakietu określono na 17,218 mln zł, co oznacza, że wycena Ekipa Holding wynosi... 143,8 mln zł!
Jak się okazuje, idole nastolatek nie zamierzają jednak spoczywać na laurach. Pod koniec minionego roku Ekipa Holding rozpoczęła negocjacje z notowanym na giełdzie studiem All In! Games, a w lutym podpisała umowę z przedsiębiorstwem T-Bull, co ma zaowocować powstaniem gier wideo.
Obrotność młodych youtuberów robi wrażenie?