Ekipa Friza to najpopularniejsza obecnie grupa twórców w polskim YouTube. Internetowy kolektyw słynie z niekonwencjonalnych pomysłów, dzięki czemu bije rekordy oglądalności. Ostatnio jednak członkowie Ekipy stali się bohaterami kilku głośnych afer. Pod koniec lipca Sylwester Wardęga nagrał filmik, w którym pokazał, że Wersow ściągnęła grafikę sowy z internetu i używała jej jako swojego logo na nagraniach i produktach.
Kontrowersyjną sprawą okazał się także jeden z hitów Ekipy, "Shadow", który znalazł się na albumie "Sezon 3". Kilka miesięcy temu Sylwester Wardęga udowodnił, że utwór praktycznie jest plagiatem i do złudzenia przypomina kawałek "Opasne Frekvencije" autorstwa serbskiego artysty Zyce.
Tym razem Ekipa po raz kolejny podpadła internautom za sprawą nowych ubrań. Karol "Friz" Wiśniewski zaprezentował za pośrednictwem Instagrama, jak wygląda premierowa kolekcja jego kolektywu. Uwagę dociekliwych fanów zwróciły koszulki z grafiką dwóch połączonych twarzy, które wyrażają smutek i radość. Jak się szybko okazało, produkt jest łudząco podobny do t-shirtów szwajcarskiej marki Vetements.
Zauważyłam tweeta, że Ekipa znowu zerżnęła pomysł na koszulki z internetu (zdjęcie jest niżej). Nie wiem, czy oni już nie mają wyświetleń i nakręcają widownię, aby zrobić dramę. Jeśli tak, to wam się udało. Pewnie jeszcze powiecie, że nie wiedzieliście, że ściągnęliście czyjś pomysł - napisał jeden z internautów na Twitterze, porównując koszulki dwóch firm.
Posłuchaj najnowszego odcinka Pudelek Podcast!