Pokolenie Y, nazywane również millenialsami to osoby urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Najważniejszą cechą wyróżniająca tę grupę społeczną jest brak chęci posiadania dóbr materialnych. Millenialsi nie czują potrzeby kupna samochodu lub mieszkania, wolą za to zamówić Ubera lub wypożyczyć rower. W każdej dziedzinie życia korzystają z technologii i mediów cyfrowych, a znajomości z bliskimi utrzymują dzięki Facebookowi i innych mediów społecznościowych.
Nowym podejściem do rynku oraz wychowywania dzieci charakteryzują się również matki z pokolenia Y. Dominika Pieczonka-Gierczak w najnowszym wywiadzie opowiedziała , czym cechują się matki z pokolenia millenialsów.
Matki z pokolenia millenialsów prawie pięć godzin dziennie spędzają w Internecie, z czego połowę tego czasu na smartfonach - alarmuje. To kobiety, które praktycznie żyją ze smartfonem w ręku. Poszukują informacji w takich serwisach, jak Facebook, Pinterest, YouTube czy Instagram. Lubią komentować, lubią być zaangażowane w rozwój produktów, które je interesują, lubią się dzielić opiniami z innymi matkami. Pojawiają się portale parentingowe, które krótkimi filmami dają wskazówki, jak zorganizować jakieś zadanie w domu i tutoriale dotyczące rożnych technik zaangażowania.
Jakie celebrytki zaliczylibyście do tego grona?
Źródło: Newseria