Telewizja Polska, wsparta 2 miliardami złotych z budżetu, zdecydowała się na wpompowanie pieniędzy podatników na nowy kanał - TVP Kobieta. Spot promujący nową antenę wyszedł, delikatnie mówiąc, bardzo nieodpowiednio.
Stacja, która w każdym programie informacyjnym i publicystycznym stawiała Strajk Kobiet w fatalnym świetle, tworzy właśnie telewizję "dedykowaną kobietom". W opublikowanym w niedzielę zwiastunie nowego programu możemy podziwiać znane twarze TVP - są to m.in.: Ida Nowakowska, Tomasz Kammel, Marta Manowska Małgorzata Tomaszewska czy Marzena Rogalska.
Oglądając zapowiedź "odpowiedzi TVP na TVN Style", w oczy rzuca się cukierkowy róż. Dziennikarki występujące w spocie zostały ukazane jako "opiekunki domowego ogniska", stworzone do gotowania, sprzątania i zajmowania się dziećmi. Wiadomo już, że telewizja publiczna ma przeznaczyć na swoją nową pozycję 14,75 mln zł.
Program adresowany jest głównie do szerokiej widowni kobiecej niezależnie od wieku, wykształcenia, zamożności i stylu życia. Grono adresatek obejmuje także kobiety z małych miast i wsi – czytamy o TVP Kobieta w projekcie zmian Karty Powinności Telewizji Polskiej SA.
Zwiastun, w którym sprowadzono kobiety do roli kury domowej - delikatnie mówiąc - nieszczególnie przypadł do gustu internautkom. W dziesiątkach komentarzy, które pojawiły się pod spotem nowego kanału TVP na YouTubie, Polki uznały przesłodzoną zapowiedź za wyjątkowo obraźliwą i seksistowską.
Wszystkie jesteśmy idiotkami ubranymi na różowo, całe życie spędzającymi w kuchni albo blasku fleszy. Ja jestem elektroradiolożką i codziennie patrzę w szpitalach na chorych ludzi i narażam życie badając ludzi z chorobami zakaźnymi. Może coś o kobietach poza kuchnią? Chętnie udzielę wywiadu i opowiem czym kobiety naprawdę się zajmują.
Jak słodko! I na różowo wszystko! I w kuchni! I z dziećmi! CUDOWNIE! Jak w latach 50-tych! Co tam jakieś naukowczynie czy przedsiębiorczynie, jak można upiec mężusiowi brokułki w słitaśnej kuchni z bombelkiem na rękach.
Piękna stygmatyzacja kobiet.
Internautkom nie uszła uwadze także różowa lodówka, widoczna w 16. sekundzie zwiastunu, zamknięta przez pomysłowych twórców spotu na kłódkę (!).
Lodówka na kłódkę? Serio? Może żeby nie żarła i gruba nie była?
A Wy jakie macie odczucia po obejrzeniu zapowiedzi kanału TVP Kobieta? Pokazuje "nowoczesne kobiety"?
Pudelek ma już własną grupę na Facebooku! Masz ciekawy donos? Dołącz do PUDELKOWEJ społeczności i podziel się nim!