W ciągu ostatnich lat Zenek Martyniuk wyrósł na najpopularniejszego gwiazdora disco polo w Polsce i wzbogacił się o miliony złotych. Duża w tym zasługa hitu Przez twe oczy zielone oraz... Telewizji Polskiej, która regularnie zaprasza Zenka na koncerty sylwestrowe i nie tylko, a w święta Bożego Narodzenia wyemitowała nawet jego benefis, na którym obecny był sam Jacek Kurski.
Ostatnio TVP wyprodukowała też film o Martyniuku pt. Zenek, który miał być hitem tegorocznych Walentynek. Choć produkcja nie przebiła popularnością 365 dni, w głównym wydaniu Wiadomości pochwalono się, że w weekend otwarcia film przyciągnął do kin około 250 tysięcy widzów.
Promowanie Zenka w TVP nie umknęło uwadze Donalda Tuska, który odniósł się do tego faktu w trakcie ostatniego przemówienia w Białymstoku, gdzie krytykował decyzję rządu o przyznaniu dwóch miliardów złotych na media publiczne.
Przypomnijmy: Donald Tusk miażdży Andrzeja Dudę podczas przemówienia w Białymstoku: "Nie ma ODWAGI I CHARAKTERU"
W czwartek odbyła się prezentacja wiosennej ramówki TVP, podczas której Kurski wyjaśnił, dlaczego tak usilnie promuje "króla disco polo".
Zarzuca się nam, że pokazujemy tylko Zenona Martyniuka. Chcę to teraz wyjaśnić. TVP w święta pokazała wszystkie możliwe gatunki muzyczne. (...), ale tak to już jest, że suma oglądalności tych wszystkich formatów była taka, jak samego benefisu Zenona Martyniuka. To, że Polacy oglądali najbardziej, to po prostu tylko jemu należą się brawa. My dostarczyliśmy rozrywki i zaspokoiliśmy wszystkie gusta muzyczne - powiedział.
Czujecie, że Wasze gusta muzyczne zostały zaspokojone?