Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki obwieścili w zeszłym roku, że zakładają spółkę Przyjazne Państwo, która to zajmie się produkcją piwa i napojów z konopnym olejkiem z CBD. Na początku 2021 roku dumni "biznesmeni" pokazali grafiki promujące piwo BUH, na których zagościła nawet Katarzyna Warnke. Wycenione na 9 zł piwo kraftowe trafiło w końcu do sklepów, a ci, którzy mieli okazję go spróbować, są mocno rozczarowani. Nie tyle smakiem BUH-a, co kłamstwem osób odpowiadających za marketing.
Choć prawo nie dopuszcza jakiejkolwiek obecności kannabinoidów w produktach spożywczych, spółka wciąż komunikowała, że będzie sprzedawać piwo z CBD. Możemy to przeczytać we wpisach Wojewódzkiego i Palikota. Finalnie okazało się, że żadnego CBD w piwie nie ma. Wynik badania laboratoryjnego, które przeprowadził YouTuber Przemek Zawadzki, pokazał, że zawartość CBD w piwie BUH wynosi równe 0%.
Sami właściciele spółki prawdopodobnie nie wiedzieli o tym ograniczeniu prawnym, a informacja o stworzeniu piwa z CBD została ogłoszona zbyt szybko. To jednak nie jedyny błąd, który popełnili. Na etykiecie piwa znajdziemy informację, że znajduje się w nim “aromat konopii” – konopi piszemy przez jedno “i” - czytamy na stronie faktykonopne.pl.
Zobacz też: Katarzyna Warnke zdradza swój seksowny sekret: "Patrząc w lustro, zawsze ŁAPIĘ SIĘ ZA..."
Piwo, które Palikot i Wojewódzki zapowiadali jako "nietypowe", w praktyce zawiera jedynie aromat konopi, a nie olejek CBD. Tym samym celebryci wprowadzili konsumentów w błąd.
BUH zawiera także w swoim składzie „susz konopny”. Ten z kolei jest opisany poniżej jako składnik, który zawiera „pełne spektrum fitoskładników w tym kannabinoidy”, lecz samych kannabinoidów w składzie brak. A miały przecież być. Na swoich profilach społecznościowych założyciele spółki akcyjnej „Przyjazne Państwo” wprost informowali o tym, że piwo będzie zawierało CBD, a portale rozpisywały się o pierwszym i jedynym takim piwie Wojewódzkiego i Palikota, wykorzystując nośny temat spożywczego wykorzystania konopi - czytamy na stronie bezprawnik.pl
Myślicie, że "oszukane" piwo Palikota i Wojewódzkiego odniesie sukces na rynku?