Kilka lat temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na poważnie wziął się za działalność polskich influencerów. Organ poddaje analizie sposób, w jaki znane twarze oznaczają (albo najczęściej nie oznaczają) na swoich profilach treści reklamowe. Na celowniku znaleźli się m.in. Maffashion, Ekipa Friza, Marcin Dubiel, Filip Chajzer, Doda czy Małorzata Rozenek.
Zobacz: Małgorzata Rozenek i Filip Chajzer z ZARZUTAMI UOKiK! Nie oznaczali reklam. Posypią się kolejne kary
W poniedziałek do mediów trafiła informacja dotycząca kar, jakie UOKiK wymierzył celebrytom. Tym razem skupiono się na Rozenek, Chajzerze i Rabczewskiej. Zostali oni ukarani za brak jednoznacznego oznaczania treści sponsorowanych na Instagramie. Na gwiazdy nałożono karę pieniężną łącznie wynoszącą prawie pół miliona złotych.
Zobacz też: Doda, Małgorzata Rozenek i Filip Chajzer ukarani przez UOKiK. "Łącznie to prawie PÓŁ MILIONA złotych kar"
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Małgorzata Rozenek odpowiada na decyzję UKOiK. Zapowiedziała odwołanie
Jeszcze tego samego dnia żona Radosława Majdana odniosła się publicznie do tych rewelacji. Przypominamy, że na 46-latkę nałożono najwyższą karę pieniężną z całej trójki, bo aż ponad 220 tysięcy złotych. Influencerka, poprzez swojego prawnika Macieja Ślusarka, wyraziła niezadowolenie decyzji UKOiK i zapowiedziała odwołanie.
Jako pełnomocnik pani Małgorzaty Rozenek-Majdan informuję, że moja mocodawczyni z niezrozumieniem przyjęła dzisiejszą decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Z tą decyzją moja mocodawczyni stanowczo się nie zgadza i złoży od niej odwołanie - czytamy na wstępie oświadczenia, które pojawiło się na Instastories Gosi.
Prawnik tłumaczy Małgorzatę Rozenek
Dalej dowiadujemy się, że po pierwszych ostrzeżeniach urzędu Rozenek zaczęła ponoć przestrzegać wytycznych. Przedstawiciel celebrytki wskazał także na to, że została ona ukarana za treści publikowane w czasie, gdy nie obowiązywało jeszcze prawo dotyczące oznaczania reklam.
Pani Małgorzata Rozenek-Majdan przez cały okres postępowania wykazywała pełną gotowość do współpracy z UOKiK, dostosowując swoją działalność do jego zaleceń. Warto podkreślić, że kontrola objęła treści publikowane od 2016 roku, podczas gdy oficjalne rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych (stanowiące wyłącznie wskazówkę dla twórców internetowych, a nie będące obowiązującym prawem) zostały wydane dopiero we wrześniu 2022 roku - wyjaśnia prawnik.
Przedstawiciel Małgorzaty Rozenek uderza w UKOiK
Ślusarek dodał, że "Perfekcyjna" dowiedziała się o karze z mediów, zanim otrzymała formalne powiadomienie. Podobna sytuacja miała miejsce przy wszczęciu postępowania. Adwokat zaznaczył, że takie praktyki mogą wpływać na zaufanie do urzędów publicznych. Podkreślił, że sprawa jego klientki wiele znaczy dla polskich influencerów.
Postępowanie w tej sprawie ma istotne znaczenie dla branży twórców internetowych, gdyż wyznaczy precedens w zakresie oznaczania współprac reklamowych i określenia zakresu ich odpowiedzialności za publikowane treści - skwitował.
Współczujecie Małgosi problemów?
Przypominamy: Doda kpi z Radosława Majdana i wbija też szpilę Rozenek: "Radziu to jest nasz ETATOWY KLAUN, tylko SZEFOWA CYRKU się zmienia"
