Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów niejednokrotnie udowodnił już, że potrafi pokazać zęby i ugryźć tam, gdzie zaboli najbardziej. Jeszcze do niedawna w mediach społecznościowych panowała wolnoamerykanka, jeśli chodzi o zamieszczanie materiałów od sponsora. UOKiK słusznie zauważył, że nieinformowanie obserwatorów o tym, że próbuje im się coś sprzedać, jest najzwyklejszym w świecie oszustwem. Choć od ukarania pierwszej transzy influencerów minęło już trochę czasu, wciąż są tacy, którzy mają pewne trudności z zaadaptowaniem się do nowej rzeczywistości.
Małgorzata Rozenek i Filip Chajzer z ZARZUTAMI UOKiK! Nie oznaczali reklam. Posypią się kolejne kary
Jak wynika z ostatniego komunikatu UOKiK zamieszczonego na portalu Wirtualne Media, do tych nieco opornych celebrytów zalicza się m.in. Małgorzata Rozenek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nie posługuje się funkcjonalnością Instagrama, dzięki której mogłaby oznaczyć [posty - przyp. red.] jako sponsorowane. Nie oznacza ich jako reklam również w opisie czy na materiale. Zdarzyły się także przypadki umiejscowienia hashtagu #współpraca w sposób niemal niewidoczny dla konsumenta - mogliśmy przeczytać w komunikacie Urzędu.
Kontrola UOKiK - Małgorzata Rozenek odpowiada
Nie musieliśmy czekać zbyt długo, nim wywołana do tablicy gwiazda TVN zabrała głos w palącej sprawie. W odpowiedzi na oświadczenie UOKiK Gonia zamieściła swoje własne oświadczenie na Instagramie. Jak twierdzi, nie została wcześniej poinformowana o prowadzonym śledztwie, przez co całe to zamieszanie nieco ją zaskoczyło. Jak jednak przekonuje, nie ma sobie absolutnie nic do zarzucenia.
Dzisiaj zapoznałam się z komunikatem UOKiK w związku z wątpliwościami Urzędu dotyczącymi oznaczania treści reklamowych na moich mediach społecznościowych. Niestety, do tej pory nie otrzymałam oficjalnego pisma, więc odnoszę się do sprawy, bazując jedynie na komunikacie. Wytyczne UOKiK dotyczące prawidłowego oznaczania treści reklamowych są mi znane.
Małgorzata Rozenek twierdzi, że jest niewinna
Dalej Rozenek stara się przekonać adresatów swojej wypowiedzi, a więc zarówno Urząd, jak i nas, przeciętnych zjadaczy chleba, że jej internetowy biznes prowadzony jest w sposób jak najbardziej zgodny z literą prawa i panującymi przepisami.
Transparentność rynku reklamowego jest ważna i dla twórców, i dla ich odbiorców, dlatego starałam się stosować rekomendacje UOKiK w swojej działalności w sieci i informować swoich odbiorców o współpracach. Prowadzę swoje social media w sposób przejrzysty, uczciwy i transparentny.
Przypomnijmy: Zmordowana Małgorzata Rozenek wędruje do domu po ciężkim dniu pracy w swoim butiku (ZDJĘCIA)
Słowem zakończenia Rozenek zapewniła urzędników, że bardzo chętnie pomoże im w śledztwie, o ile zajdzie taka potrzeba.
Deklaruję chęć współpracy z UOKiK, choć nie ukrywam, że byłam zaskoczona opublikowaniem oświadczenia przed oficjalnym opublikowaniem mnie o wszczęciu postępowania. Mam nadzieję, że we współpracy z UOKiK uda się szybko wyjaśnić tę sprawę.
Przekonujące wyjaśnienia?