Ta reklama wywołała ogromne kontrowersje. Miesiąc temu w sieci pojawił się spot reklamujący nowy model mercedesa, a konkretnie jedną z jego funkcji - wykrywanie zagrożenia na drodze i automatyczne zatrzymywanie się przed przeszkodą. W filmie pojazd najpierw hamuje przed grupką bawiących się dzieci, aby następnie... przejechać kilkuletniego chłopca. Okazuje się, że to młody Adolf Hitler. Reklama kończy się hasłem "Wykrywa zagrożenie, zanim się pojawi".
Co ciekawe, za spotem wcale nie stoi Mercedes Benz - stworzył go absolwent Akademii Filmowej Badenii-Wirtembergii jako pracę dyplomową. Firma początkowo kategorycznie odcięła się od reklamy, jednak teraz... przyznała jej specjalną nagrodę. Koncern samochodowy sponsoruje bowiem konkurs First Steps Awards, w którym filmik z małym Hitlerem zdobył pierwsze miejsce. Oficjalnie oczywiście nie miało to wpływu na werdykt: Nie gubi się w swoim przesłaniu. Widz zostaje wręcz zmuszony do wyrobienia sobie własnego zdania - argumentowało jury przyznające wyróżnienia.