W ubiegłym tygodniu Tomasz Kot wydał oświadczenie, za pośrednictwem którego zareagował na wykorzystywanie jego wizerunku z "Akademii Pana Kleksa" do reklamowania napojów bezalkoholowych imitujących szampana dla dzieci. Aktor w dosadny sposób zaznaczył, że nie wiedział o wspomnianej reklamie i stanowczo się jej sprzeciwia, gdyż sam od 18 lat jest abstynentem.
Oświadczam, iż osobiście nie mam nic wspólnego z reklamą napojów bezalkoholowych imitujących szampany, na których pojawił się mój wizerunek i nie była to moja decyzja. Wszelkie pretensje powinny być kierowane do podmiotów za to odpowiedzialnych. [...] Nie piję alkoholu od 18 lat i nigdy nie wyrażałem zgody na udział w reklamach pośrednio lub bezpośrednio związanych z alkoholem - w szczególności kierowanych do dzieci - napisał aktor.
Przedstawiciele sieci sklepów Lidl wystosowali oświadczenie w sprawie wykorzystania wizerunku Tomasza Kota
Głos w sprawie postanowili zabrać przedstawiciele sieci sklepów Lidl. Z oświadczenia nadesłanego do redakcji Pudelka wynika, że napój bezalkoholowy pochodzi od producenta zewnętrznego, który posiada specjalne zezwolenie na wykorzystywanie wizerunków postaci z filmu "Akademia Pana Kleksa".
Produkt, o którym Państwo wspominają, został włączony do naszej oferty wyłącznie w ramach czasowej promocji. Jest to artykuł producenta zewnętrznego - firmę JNT GROUP - który jest dostępny w różnych sieciach handlowych. Zwróciliśmy się do dostawcy z prośbą o stanowisko w tej sprawie. Dostawca w przesłanym do nas oświadczeniu potwierdził, że zawarł umowę sublicencji z JOYJOY uprawniającą JNT GROUP do korzystania z oznaczeń licencjonowanych, w tym m. in. wizerunków postaci z filmu pod tytułem "Akademia Pana Kleksa, cz. I" - czytamy w oświadczeniu.