Według badań Stigma Index z 2011 roku w Polsce aż 20% procent osób żyjących z HIV doświadczyło wykluczenia ze spotkań i wydarzeń towarzyskich, 14% osób zostało odrzuconych przez rodziny, a 13% musiało zmienić miejsce zamieszkania. Choć na temat wirusa powiedziano już wiele, temat ten nadal traktowany jest jak tabu. W społecznej świadomości dominuje też stereotyp, że choroba ta związana jest ze środowiskiem narkomanów lub homoseksualistów.
Fundacji Studio Psychologii Zdrowia postanowiła tym razem zwrócić uwagę na problem najmłodszych żyjących z wirusem. W kampanii "H jak HIV" dzieciom nie przeszkadza choroba rówieśników. W czasie zabawy wymieniają:
H jak hamak, hamburger i... HIV. HIV to taka choroba. Zuzia ją ma. Trudno się na to zarazić. Można z tym żyć. Dla nas nie ma znaczenia co znaczy HIV. Przez wspólną zabawę i naukę nie zarazisz się HIV.
Kampanię podsumowuje hasło: Bariery tworzą dorośli, nie dzieci.