Nie tylko Deynn: 14 NAJGORSZYCH KSIĄŻEK polskich "gwiazd Internetu"
Okazuje się, że wystarczy być "influencerem", żeby móc napisać książkę. Macie na półce którąś z nich?
"Oportunizm" to według słownika języka polskiego postawa polegająca na dopasowywaniu się do aktualnej sytuacji w celu osiągania doraźnych korzyści bez względu na konsekwencje. To stwierdzenie idealnie pasuje do internetowych twórców, którzy zachęceni gronem (nie)zaangażowanych "fanów" próbują sztucznie nadymać swoją wrzaskliwą popularność.
Po osiągnięciu kilkudziesięciu tysięcy obserwujących zwykle zaczynają komercjalizować rozpoznawalność. Sprzedają ubrania i gadżety, a ich materiały coraz częściej koncentrują się na produktach różnych firm. Po przekroczeniu magicznej granicy popularności forma, która przyciągała widzów, powoli znika.
W takim momencie twórcy ratują opadającą "falę" napisaniem książki. Choć najczęściej, bez ingerencji w treść, użyczają tylko znaną twarz na okładkę.
Zebraliśmy dla Was dzieła wydane przez czołowych polskich twórców Internetu, którzy zmarnowali doskonałą okazję, by tego nie robić.