Najsławniejsze "MODELKI XXL"! (DUŻO ZDJĘĆ)
Naturalnie piękne. Czy na pewno zasługują na nazywanie ich "modelkami plus size"?
W czasach, gdy na wybiegach rządzi "rozmiar zero" coraz popularniejsze stają się tzw. "modelki XXL": kobiety o naturalnie pięknych kształtach, które nie mieszczą się w kanonie ustalonym przez największe domy mody. Daleko do nich wychudzonym modelkom z pierwszych stron magazynów, jednak to właśnie one promowane są na ideały piękna.
Zobaczcie najpopularniejsze "modelki XXL". Czy powinno się je w ogóle tak nazywać?
Chrystal wygrała z anoreksją i po powrocie do zdrowia została "modelką plus size". Jej książka pod tytułem Głód okazała się sukcesem wydawniczym. Pracuje między innymi dla Jimmy’ego Choo, Chanel i Dolce&Gabbana. Wymiary: 91-66-92.
Razem z sześcioma innymi modelkami pojawiła się w 2009 roku w kampanii Twoje ciało jest piękne w każdym rozmiarze. Rok później wystąpiła w kontrowersyjnej reklamie telewizyjnej marki Lane Bryant produkującej ubrania dla kobiet o większych rozmiarach.
Zasłynęła w show biznesie jako pierwsza modelka plus size, która wygrała amerykańską edycję Top Model. Została wybrana Najbardziej Wpływową Kobietą Roku 2008. Zaprojektowała własną kolekcję biżuterii. Nosi rozmiar 42.
Zadebiutowała w Vogue’u mając zaledwie 14 lat, jednak nie dała zaszufladkować się jako typowa, wychudzona modelka. Zajmuje się działalnością charytatywną i promowaniem kobiecych kształtów w branży modowej.
To nie jest przypadkowa zbieżność nazwisk - Hayley jest córką Davida Hasselhoffa, u którego boku zaczynała karierę filmową. Potem została modelką plus size.
Zasłynęła jako pierwsza modelka plus size, która reklamowała kostiumy kąpielowe marki H&M. Wystosowała list do telewizji BBC, w którym apelowała o zatrudnianie modelek o rozmiarach większych niż zero.
Kate również zmagała się z anoreksją. Nosiła wtedy rozmiar amerykański rozmiar 6, czyli europejskie 36. Po pokonaniu choroby przybrała na wadze i teraz nosi ubrania w rozmiarze 42. Jest pierwszą modelką plus size, która pojawiła się w kampanii Diora.
Odkryta przez legendarną Isabellę Blow, potem współpracowała między innymi z Richardem Avedonem i Eltonem Johnem. W 2000 roku Dahl wzięła udział w kampanii reklamowej Toma Forda, która przeszła do historii mody jako jedna z bardziej kontrowersyjnych. Po kilku dniach plakaty z Sophie zdjęto, oskarżając twórców o promowanie nagości.